Styre udbyttet af digital information

Integration handler om at styre udbyttet af digitale informationer mellem systemer, applikationer og virksomheder med det formål at forbedre processer og rutiner samt muliggøre deling af informationer. Det betyder, at to eller flere interessenter kan afgive og hente information, hvor de giver hinanden mulighed for at blive bedre og hurtigere til det, de laver.

Vi har den viden og de værktøjer, som er nødvendigt for et integrationsarbejde, i kombination med forståelsen af virksomhedernes interne systemer og forretningsprocesser. De er grundlaget for vores integrationstjenester. Vores tilbud er stort og kan for eksempel være hjælp til at integrere nye systemer med gamle, koordinere logistikflows mellem forskellige virksomheder til automatisering, oprette EDI-løsninger til administration af elektroniske fakturaer eller integrere mobile serviceløsninger med et CRM. Integrationsmulighederne findes mange steder, og de har den fællesnævner, at de effektiviserer virksomhedens processer og rutiner.

Kontakt

    Roger Andersson

    073-429 87 84
    roger.andersson@datema.se

    JEG ØNSKER AT BLIVE KONTAKTET

Sådan fungerer det

Integrationer handler om to ting: Dels at konvertere de forskellige filformater mellem de interne systemer, uanset typen af forretningssystem, så filerne bliver læsbare. Dels at skabe mulighed for at filerne kan flyttes imellem de forskellige systemer, placeres i en logik og katalogiseres i et nyt miljø, så de kan aflæses i en ny brugerflade. For at kunne tackle denne komplekse trafik kræves der software, som kan løse håndteringen af dataformater imellem systemernes forskellige driftsmiljøer. Information og filer skal kunne sendes imellem de forskellige afdelinger i en virksomhed, til leverandører, kunder og interessenter – uanset driftsmiljø og operativsystem.

Inden for IT-mobilitet er der stadig større krav til, at al intern information skal være tilgængelig for brugerne, uanset hvor de befinder sig. Det skal desuden være muligt at arbejde, ændre og tilføje filer på nøjagtig samme måde, som befandt brugerne sig inden for virksomhedens fire vægge. Det stiller krav til, hvordan man implementerer et integrationsmiljø.

Udover at Datema indfrier alle krav om fuld adgang, læsbarhed, mulighed for ændringer og tilføjelse, kan vi også opfylde de krav, der er til sikkerhed og kontrolstyring. Vi besidder en stor kompetence inden for dette område. Hos Datema arbejder vi med de fleste varianter af integrationer. Almindelig praksis er, at vi knytter virksomhedens interne systemer eller ERP-systemer sammen med mobile løsninger eller nye applikationer. Vi bruger ofte forskellige integrationsplatforme som for eksempel Inobiz, men også direkte integration med et API eller webservicer er almindelig praksis.