Scan og betal indkøb med mobilen

Vi har skabt applikationen EasyShop, næste generations selvscanningsløsning, som henvender sig til detail- og dagligvarehandlen. EasyShop gør det muligt som forbruger at scanne varer og betale med mobilen hos den lokale dagligvarebutik. Hurtigt, praktisk og nemt – og en smart løsning i coronatider.

De første, der introducerede selvscanningsløsningen for sine kunder, var Coop Norge, der har tilbudt brug af mobilappen i 32 af sine butikker siden starten af året. Den er blevet modtaget meget godt af kunderne, så de vil nu fortsætte udrulningen af den nye svenske selvscanningsløsning i flere af kædens i alt 1.200 butikker. Efter Coop Norges succes med selvscanning med mobilen har dagligvarekæder i Norge, Finland, Rusland, Tyskland, Holland, England, Irland, Italien, Danmark og Baltikum også henvendt sig til den svenske IT-virksomhed og vist interesse for selvscanningsløsningen.

Nu er tiden inde for Sverige!
– Flere af de større svenske dagligvarekæder har vist interesse, og vil teste og lancere denne type af selvscanningsløsninger allerede i løbet af 2020, udtaler Datemas marketingchef Jan Herrström.

Udover at scanne og betale for det, du handler, er det også muligt at indlægge din indkøbsliste, modtage kundetilbud, læse uddybende information om en specifik vare og finde, hvor præcist i butikken en specifik vare står, ved hjælp af en smart kortfunktion. Med selvscanningsløsningen kan alt således indpakkes og skræddersys i mobilapplikationen i eksempelvis en supermarkedskæde. Applikationen er desuden direkte opkoblet til kasseløsningen for nøjagtig og dynamisk prissætning. For personalet er der en masse backend-løsninger, som allerede er klar i applikationen som fx lageropgørelse.

– For dagligvarebranchen indebærer det store økonomiske besparelser, og at medarbejderne kan flyttes fra et monotont kassearbejde til i stedet at hjælpe kunderne med fx madtips, styrke delikatessedisken eller hurtigere fylde butikshylderne op og på den måde øge kundeoplevelsen. Selvscanningssløsningen fungerer også i andre dele af detailhandlen, siger Jan Herrström.

En højaktuel fordel ved EasyShop er, at kunderne ikke alene slipper for at stå i kø ved kassen, men også for tæt kontakt med både andre forbrugere og butikspersonalet, hvilket betyder mindre risiko for smittespredning af COVID-19.

Download pressemeddelelse.